maanantai 21. maaliskuuta 2016

Moppi ja Vitun kylmä eversti

Eversti Sandels, tuo viisas johtaja joka keksi tarjota olutta miehilleen, varsin hieno upseeri kuten minä. Kotia siivotessa sitä tulee mietittyä asioita, tänään ei kyllä tullut mitään mieleen. Valehtelematta siivoaminen on asia minkä soisin jonkun kauniin olennon tekevän minun katsellessani. Suoritettuani tämän valtaisan vaivalloisen puhdistautumisriitin, oli oiva hetki istua sandelssin seurassa sohvalle ja ihmetellä pihlajakadun kohelluksia. KYLLÄ, paatunut alkoholisti ja tinderlutkakin voi nauttia asiasta nimeltä mallaslimsa ja salkkarit.

Mikä tekee Marsalkasta hyvän johtajan? Isot munat? Härskit jutut? Ihmistuntemus? Oli mitä oli, hän tietää maistuvansa hyvälle tölkistä, nam nam. 

Olenko huono mies jos siivoan taloni ja istahdan sen jälkeen sohvalle olut kädessä? Monen mielestä kyllä, varsinkin kun on helppo irrottaa kontekstista pari asiaa: se että siivosin ja että nautin salkkareista. Tämän jälkeen lisätään jääkiekko ja tsädäm, olen sika joka alistaa ja hallitsee. Parilla asiasta minustakin saa mahtavan sotajohtajan, mitä tosin olen jo tietysti ainakin kassajonossa sekä baaritiskillä. Pienillä muutoksilla jokainen voi olla herkullinen sandels, joka kutsuu ja kuiskii kun sitä vähiten odottaa ja varsinkin kun on jano. Taidan ottaa hieman rommia ja kuunnella Tuuttimörköä ennenkuin paljastan kuinka olen jo melkein käytännössä liikenneministeri. 

-Lupiini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti